lunes, 1 de marzo de 2010

Yin şi Yang

Mi-a venit o idee foarte ciudată, cum că pentru a fi creativ, ai nevoie de perioade în care să faci lucruri foarte plicticoase.

Dacă creativitatea este abilitatea de a combina în mod neaşteptat idei, metode, ea se bazează pe însuşirea unor idei şi metode. Se bazează pe faptul că ai acumulat ceva ce urmează să combini. Dacă nu ai acumulat nimic, nu ai cu ce opera.
Şi acumulatul este întodeauna o chestie de rutină, şi, dacă vreţi, plicticoasă.

Sunt într-o perioadă de acumulare, spre exemplu acumulez cunoştiinţe de limba portugheză. N-am nici cea mai vaga idee la ce îmi pot servi, dar continui să acumulez, poate la un moment dat, într-o perioadă de creativitate, o sa le combin cumva neaşteptat.

Adesea oamenii din jurul meu nu îmi înţeleg metaforele. Ar putea fi o chestie culturală, pentru că un prieten îmi comenta că ei nu studiază atâtea poezii în scoală. După ce eşti obisnuit de mic să te izbeşti de a citi o poezie, de la o anumită vârstă, poeziile trec de la incomprensibile la clare şi logice. Poeziile obişnuiau să mă enerveze, pentru că nu le înţelegeam: de ce adică cineva, în loc să spună lucrurile explicit le învăluie în atâtea metafore?
Dar pe măsură ce îmbătranesc îmi plac tot mai mult, pentru că metaforele sunt uneori mai bune ca explicaţiile. Produc mai mult impact. Îmi plac şi blogurile poetice, ca de exemplu acesta: http://mintea-de-ceai.blogspot.com/

Mă duc să mă încarc, cuminte ca o baterie reîncărcabilă, pentru ca apoi să îl ajut pe aparatul foto să facă nişte poze foarte creative.

Traducción al español

No hay comentarios: